تری بلندر

تری بلندر

از مخلوط کن های صنعتی ( Tri-Blender برای مخلوط مواد جامد در مایعات استفاده می شود.در صنعت فرآوری مواد غذایی برای بازسازی شیر خشک ، تهیه شربت ، تهیه آب نمک و غیره استفاده می شوند.همچنین می توانند برای تهیه مخلوط جامد مایع در صنایع دارویی ، آرایشی و شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند.

میکسر در اصل از یک محفظه و یک پروانه پمپ گریز از مرکز تشکیل شده است که به صورت عمودی نصب می شوند. طرف مکش دارای یک لوله دو جداره است که ورودی جامدات را از مایعات جدا نگه می دارد ، بنابراین از تشکیل توده ها قبل از ورود مواد به داخل پوشش جلوگیری می شود.

مایع با سرعت زیادی وارد محفظه مخلوط می شود و بدین ترتیب در مرکز خلا ایجاد می شود که باعث مکش مواد جامد می شود.

با افزودن مواد خشک از طریق قیف ، مایع همزمان به داخل  تری بلندر ( Tri-Blender ) پمپاژ می شود. لوله پخش کننده پودر را از مایع جدا می کند تا زمانی که به محفظه مخلوط کن  وارد شود.مواد جامد را می توان با استفاده از یک دریچه واقع در پایین قیف تنظیم کرد.

تری بلندر

انواع تری بلندر

تری بلندر ها براساس نوع مواد و کارکرد به دو نوع تری بلندر تقسیم می شود:

تری بلندر مواد خشک

تری بلندر مواد خشک ومایعات

تری بلندر مواد خشک نیز به سه دسته تقسیم میشود:

تری بلندر بونکری

این نوع تری بلندر  که مختص مواد جامد و پودری است دارای یک مخزن بونکری مانند  می باشد که در درون مخزن قوس و برآمدگی هایی قرار داده شده که  فرآیند مخلوط کردن مواد به خوبی انجام شود.جنس این مخزن استیل استنلس و ضد زنگ می باشد.

تری بلندر مخزن دار

این نوع از بلندر که مخصوص مواد پودری و خشک است از یک مخزن استوانه ای  افقی تشکیل شده که در داخل مخزن همزن هایی از جنس استیل ضد زنگ تعبیه شده  که به صورت مکانیکال با چرخش مواد از بالا و پایین کاملا با یکدیگر مخلوط می شوند.در انتهای این بلندر یک دریچه جهت خروج مواد و تخلیه بلندر طراحی و ساخته شده است.

تری بلندر کوبنده

این تری بلندر که مختص مواد خشک و پودری است دارای دو مخزن قیفی مانند یک طرفه است که در قسمتی به یکدیگر متصل شده اند و با چرخش مواد به صورت کوبشی با یکدیگر مخلوط می شود.

تری بلندر مواد خشک ومایعات:

تری بلندر یک موتوره

این نوع از تری بلندر مختص مواد خشک و مایعات است  که از   سینی ، مخزن ، موتور وهمزن در انتهای مخزن قرار می گیرد تشکیل می شود. از این نوع بلندر برای ترکیب  شکر و صلعب به شیر و تهیه انواع شربت ها و تهیه عرقیجات و گلاب  استفاده می شود. از این دستگاه نیز در زمینه های دارویی و پزشکی برای تهیه سرم  و تهیه آب مقطر برای مخلوط کردن آب و نمک مورد استفاده قرار می گیرد.

تری بلندر دو موتوره

این نوع تری بلندر نیز که مختص ترکیب مواد خشک و مایعات است نیز از یک قیف ،محفظه، موتور و مخلوط کن یا همزن  تشکیل شده است که در انتهای مخلوط کن در قسمت خروجی یک پمپ استیل ضد زنگ برای انتقال مواد خروجی  قرار دارد.از این نوع بلندر نیز مانند بلندر تک موتوره برای تهیه بستنی،انواع شربت ها،تهیه عرقیجات و کارخانجات گلاب گیری استفاده می شود.

تری بلندره دو موتوره سه جداره

این نوع بلندر که  مختص مایعات و مواد خشک است  از یک محفظه یا سینی ، مخزن از جنس استیل ضد زنگ سه جداره تشکیل شده است .در داخل مخزن این نوع از بلندر یک همزن از جنس استیل تعبیه شده است که مواد داخل مخزن را به خوبی با یکدیگر ترکیب کند. مخزن این نوع بلندر به دیگ بخار متصل شده که ضمن ترکیب مواد با یکدیگر پخت همزمان مواد نیز انجام شود .

تری بلندر دو موتور

Tri-Blender

کاربرد تری بلندر در صنایع مختلف

از تری بلندر برای ترکیب کامل مواد خشک و مایعات ، یا برای مخلوط کردن دو مایعات در یک مایع همگن  در انواع صنایع  جمله غذا ، نوشیدنی ، لبنیات ، تولید فرآیند شیمیایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از تری بلندر در بازسازی یا تثبیت شیر در تولید محصولات لبنی و انحلال شکر برای تولید شربت و نوشیدنی، تهیه شربت های دارویی یا انحلال پکتین در گلوکز برای تولید مارمالاد استفاده می شود. تری بلندر هوای وارد شده به فرآیند را به حداقل می رساند. این بدان معناست که سرریز شدن ، کف کردن  و جهش مواد  در دستگاه با عملیات مخلوط کردن کاملا منتفی است.

تری بلندر

تری بلندر

کاربرد تری بلندر در صنایع

تثبیت کننده های ترکیب – مانند شیر تازه ، تخم مرغ مایع ، مخلوط بستنی

مخلوط کردن شربت مایع – مانند شکر خام یا آب

مخلوط کردن محصولات غذایی – مانند آب پنیر و آب ، تخم مرغ پودر شده به مایع ، شربت مایع با تخم مرغ مایع و طعم دهنده ها

مخلوط کردن محصولات شیمیایی – مانند سیلیکون آلومینات سدیم ، محلول فیلم ، ایریم ، کود

تری بلندر مایعات و پودر خشک

اجزای یک تری بلندر Tri Blender

موتور تری بلندر

اجزای تری بلندر و توضیح هر کدام

تری بلندر ( Tri-Blender ) از یک قیف ، یک پمپ با محفظه ، محیط ترکیب ، لوله پخش کننده و شیر پروانه تشکیل شده است.در طراحی (Tri  Blender) از شیر پروانه ای برای کنترل استفاده شده است.میزان جریان مواد خشک از طریق قیف تنظیم می شود. یک کنترل شیر پروانه ای برقی اختیاری از باز شدن شیر قبل از کارکرد موتور مخلوط کن جلوگیری می کند. این کنترل همچنین از توقف موتور مخلوط کن قبل از بسته شدن شیر جلوگیری می کند. شیرهای پنوماتیک نیز موجود است. با کنترل های کمکی ، Tri-Blender به راحتی می تواند در یک سیستم خودکار ادغام شود. همچنین برای نصب CIP سازگار  است.

مخلوط کن یک واحد جمع و جور است ، متشکل از یک پمپ گریز از مرکز با سیستم ونتوری در سمت مکش و یک قیف با دریچه پروانه در بالای ونتوری برای افزودن محصول جامد به مایع پمپ شده.

سیستم ونتوری و مکش پمپ فشار منفی را در پایه قیف ایجاد می کند. با باز شدن شیر قیف ، مواد جامد از قیف خارج شده و با عبور از محفظه پمپ در مایع حل می شوند.

لوله در لوله Tube-within-a-tube

مواد مایع و خشک تا وقتی که هر کدام وارد محفظه مخلوط شوند جدا می شوند.

شیر پروانه ای Butterfly valve

میزان تغذیه ماده خشک را به محفظه مخلوط کنترل می کند. می تواند به صورت دستی کار کند یا مج در سیستم خودکار باشد.

فولاد ضد زنگ :در تمام قسمتهای مرطوب از فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

قیف مخروطی Tapered hopper

خصوصیات یک میز بلندر

Tri-Blender تریبلندر به گونه ای طراحی شده است که به راحتی در سیستم فرآیند فعلی شما ادغام می شود. بعلاوه ، اندازه جمع و جور و قابلیت حمل آسان آن باعث می شود که بتوان آن را تقریباً در هر مکانی از مراحل مختلف جابجا یا نصب کرد. یعنی یک تریبلندر خوب با توجه به نیاز خط تولید شما ساخته می شود و یا اگر از دستگاههای آماده ساخته شده استفاده می کنید بهتر است نزدیکترین دستگاه به نیازهای خط تولیدتان را انتخاب کنید.

تری بلندر ها بخشی از ماشین آلات مواد غذایی را تشکیل می دهند که برای تهیه شیرینی در صنعت شیرینی سازی ضروری هستند، علاوه بر این آن ها به طور گسترده در صنایع لبنی، گوشت و مواد غذایی نیز استفاده می شوند. تری بلندر برای نصب در کنار خروجی ظرف در سطح کف طراحی شده است و به راحتی می توان آن را در هر نقطه ای نصب کرد.

مشخصات تری بلندر

تری بلندرها در دو نوع تری‌بلندر مواد خشک و تری بلندر مواد خشک و مایعات عرضه می شوند که هر کدام دارای مدل های مختلفی هستند. این دستگاه، مخلوط کردن پودر ها با مایعات را آسان می کند و از هدر رفتن محصول در مرحله پردازش جلوگیری می کند. تری بلندر به طور خاص برای مخلوط کردن کامل و کارآمد پودر ها و مایعات طراحی شده است و در عین حال هوای وارد شده به فرآیند را به حداقل می رساند. این امر از تشکیل توده، کف و سرریز مایع جلوگیری می کند که این مشکلات به طور معمول در تجهیزات اختلاط معمولی رخ می دهد.

 

تری بلندر طوری طراحی شده که در هر کارگاهی قابل نصب است.  به همین دلیل است که شرکت‌ ها در هر صنعتی فناوری به خرید این محصول روی می‌آورند تا عملیات خود را آسان ‌تر کنند. این دستگاه طوری طراحی شده است که به راحتی یک فرآیند تولید محصولات را آسان کند. علاوه بر این، اندازه جمع و جور و قابلیت حمل راحت آن باعث می شود که آن را تقریباً در هر نقطه ای جابجا یا نصب کرد.

عملکرد این محصول

در تری بلندر زمانی که مواد خشک وارد قیف می شوند. خلاء ایجاد شده توسط پروانه، مواد خشک را به داخل محفظه اختلاط می کشد و هنگامی که مواد خشک از طریق قیف اضافه می شوند، مایع به طور همزمان به داخل سر تری‌بلندر پمپ می شود. سپس لوله پخش کننده پودر را از مایع جدا می کند تا زمانی که به محفظه اختلاط وارد شود. همچنین، یک صفحه مخصوص در این دستگاه، اختلاط یکنواخت را تضمین می کند.

مزایای تری بلندر

سیستم ساده و قابل اعتماد برای اختلاط سریع و یکنواخت بدون استفاده از هوا

مکش سریع، یکنواخت و مداوم مواد تا ۱۵۹ کیلوگرم در دقیقه

مطابق با مقررات، استانداردهای FDA و cGMP است.

برای مخلوط کردن برخی از مواد در برخی از برنامه های کاربردی در خط طراحی شده است.

کاربرد های آن

طراحی منحصر به فرد تری بلندر سازگاری با انواع کاربرد های اختلاط در تولید را آسان می کند. این دستگاه برای تولید مواد غذایی، نوشیدنی، لبنیات، لوازم آرایشی، مواد شیمیایی و دارویی مناسب است. از دیگر کاربرد های آن:

افزودن عصاره خشک به محصولات لبنی.

ترکیب عوامل تثبیت کننده مواد

تهیه شربت

تولید رنگ های آلومینیومی بر پایه سیلیکات.

تولید نوشابه.

تهیه شیره و شیرخشک

تولید ژله

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.